Saturday, March 27, 2010

PRK Hulu Selangor

PRK hulu selangor P94 akan diadakan pada masa terdekat ini. soalanya parti manakah yang akan bertarung bagi mewakili PR dan BN dan mungkin ada parti anak-anak air.

untuk BN aku x kesahlah. diorang tahu macam mana nak pilih dan aku pun x anak komen.

bagi PR pun aku tahu ada cara-cara nak pilih, dan 95% aku komfiden PKR akan terpilih berdasarkan kenyataan-kenyataan awal beberapa pemimpin mereka kebelakangan ini.

Secara peribadi kau sangat tidak bersetuju andainya PKR dipilih. mari kita lihat beberapa factor yang boleh menurunkan undi rakyat terhadap PR andainya PKR dipilih.

1. Masalah dalaman PKR, Kalut ribut dengan masalah itu dan inibermulalah daripada akar umbi hingga pucuk pokok pimpinan. Kekalutan ini akan dimainkan dan diperdagangkan oleh BN dengan kuasa medianya yang ada. kemelut kejatuhan kerajaan PR Perak adalah berpunca daripda pembelot daripada PKR, Hal ini tidak sukar untuk difahami kerana mereka ini sebahagian besarnya dulu adalah berakalkan UMNO dan kebanyakannya berhijrah atas dasar tidak puas hati atau simpati sahaja. Hijrah mereka bukan kerana dasar dan perjuangan, jadi senanglah mereka untuk diumpan dengan wang dan wanita.

2. Pembunuhan pimpinan dewan penyokong PAS di perak baru-baru ini. jika kita lihat dari satu sudut ia akan memberikan sedikit undi simpati kepada PAS daripada masyarakat india yang mempuyai 19% komposisi pengundi.

3. Majoriti pengundi di sana adalah terdiri daripada masyarakat Melayu dan adalah lebih bijak andainya diletakkan calon melayu dan yang mempunyai prinsip perjuangan (bukan yang mencari makan)

4. Andainya calon PKR yang bertanding maka semua katak-katak aakan digerakkan untuk menghentam kerajaan PR dan fitnah-fitnah akan di solek untuk menjadi berita utama oleh mereka.

selain daripada itu factor sodio ekonomi, hubungan keluarga dan kehendak tempatan hendaklah diambil kira. aku x kenal sangat org kat sana. aku pernah pergi pun 2 kali je seumur hidup aku, tu pun 4 tahun lalu dan 10 tahun lalu.

wallah Huaklam.

No comments: