Thursday, June 3, 2010

Luahan hati

Tiga puluh jam yang diperuntukkan untuk aku berehat kian menyusut,kurang 6 jam lagi aku mesti masuk keje balik. Ah sudah hampir 2 minggu aku EOD call di jabatan kecemasan yang agak memenatkan ditambah lagi dengan arahan AUTOKRATIK yang memestikan aku dan semua geng aku menyiapkan summary semua pesakit yang ada dalam rekod hospital ini. Memang tak patut la pihak hospital melakukan KERAHAN tenaga sedemikian rupa. DAh la kerahan tenaga, pihak rekod pulak letakkan pelbagai SYARAT misalnya BHT hanya boleh diambil antara jam 8-10am pada 1,3,5 sahaja.MENGARUT! Semalam aku bercadang nak siapkan semua tugasan tersebut tapi malangnya pejabat rekod tak benarkan aku pulangkan dan ambik bht tersebut kerana katanya waktu itu takda dalam jadual pengambilan dann penyerahan BHT!woi kawan aku pergi tu time aku free la!Time bos aku bagi masa untuk aku berehat!takkan aku nak korbankan masa keje aku dan menyusahkan para MO aku untuk datang time 8-10am 1,3,5!Lu pikir la sendiri bak kata Nabil.

Aku setuju benar andaikata hospital ini menggunakan IT sepenuhnya.Banyak manfaatnya. Tapi tolonglah terima cadangan-cadangan kami supaya semua staff dilayan seperti staff bukan sebaliknya. Kami tahu kami bukan orang yang berkedudukan tetapi kami mempuyai jobscope yang wajib kami patuhi dengan sepenuh kualiti. Aku percaya kalau membuat kerahan tenaga seperti inipun ramai akan buat kerja tersebut tetapi keikhlasan adalah boleh dipertikaikan. Tak ikhlas maka macam mana ianya hendak menjadi pahala?

No comments: