Tuesday, April 6, 2010

Berita Sedih


Buat sahabatku yang tercinta, aku tahu engkau terpaksa menghadapi ujian kegagalan yang seterusnya setelah engkau telah bersusah payah dalam mengharungi ujian dan dugaan selama lebih kurang setahun bertarung di Ipoh.

Tiada kata indah dan penenang yang mampu aku ucapkan kerna aku tahu aku tidak mampu untuk berbuat demikian. Kerna aku tahu engkau menghadapi ujian yang dasyhat dan tidak diuji kepada yang lain. Kerna ku belum pasti sama ada dapat menghadapi ujian tersebut andainya aku berada pada tempat mu.

Aku hanya mampu berdoa agar engkau terus diberi kekuatan oleh Nya. Ingatlah setiap yang Dia rancangkan adalah yang terbaik bagi kita, ingatlah Firman Nya WAMAKARU WAMAKAROLLAH, WALLAH HU KHOIRULMAKIRIN, Ingatlah kita merancang dan Allah merancang dan perancangan Allahlah yang terbaik walaupun perancangan tersebut tidak sama seperti yang kita rancangkan.

Sahabatku,
Aku tahu engkau mampu untuk mengahadapi mehnah ini, ingatlah ayat Allah yang selalu kita baca setiap pagi dan petang, LAYUKALIFULLAH HUNAFSAN ILLA WUSHAHA, Allah tidak membenani seseorang melainkan dengan kesanggupannya. Rasanya dengan 2 ayat tersebut mudah-mudahan ianya memberi semangat dalam meneruskan perjuangan ini.

Dan akhir sekali sama-sama kita ambik pengajaran dalam awal ayat ke 3 dalam surah at Thalaq (Surah ke 65), WAYARZUKH HUMIN HAISULA YAHTASIB, dan dia memberinya rezki dari arah yang tidak disangka-sangka.

mudah - mudahan kalian mendapat kekuatan dalam meneruskan perjalanan yang seterusnya dan istiqomah dalam perjuangan ini.

No comments: