Thursday, April 22, 2010

Mati

Kematian suatu kemestian
setiap insan yang bernyawa
tidak tertangguh walau sedetik
walau diberi noradrenali atau dopamine
walau diintubate di neuro icu
walau cerebral protection
WOJIB akan kembali jugok!

walau sihat walau sakit
walau muda walau tua
walau jantan walau tino
walau hitam walau putih

aku ahli jagat
aku wira negara
aku doktor yang hebat
aku pelawak terkenal
aku tok joro terlaris
aku pemimpin tersohor
walau sapo pun aku
aku tetap akan kembali

aku tidok lepah dari sakarotulamut
aku tidak lepas dari siksa kubur
aKU tidok lepah dari mungkar nakir
aku tidok lepah dari titian sirat
aku tidok lepah dari padang mashar

tapi aku mudoh lupo
lupo bahawo aku ni akan kembali
pada tempat yang abadi
tempat yang sremo ore akan kembali

tempat Pencipta kita yang abadi.

No comments: